Innkjøp og leverandørstyring i Statnett er en konsernfunksjon med ansvar for å legge rammer for og gjennomføre innkjøp til Statnetts prosjekter, drift og øvrige administrative funksjoner. Innkjøp og leverandørstyring har organisatorisk tilhørighet innen forretningsområdet Teknologi & Transformasjon. Forretningsområdet Teknologi & Transformasjon ser transformasjon, innovasjon, teknologiutvikling og anskaffelser i sammenheng på tvers av teknologiområder.
Vi søker en engasjert og dyktig rådgiver til vår seksjon for Operativt innkjøp. Som rådgiver i vår seksjon har du ansvar for å veilede interne kunder gjennom innkjøpsprosessen, gjennomføre operative anskaffelser og følge opp innkjøpsordre knyttet til våre avtaler. Vi ser etter deg som har lyst til å bli del av en seksjon i en spennende utvikling og som ønsker å bidra til at våre internkunder får løst sine behov på en mest mulig effektiv måte.
Arbeidsoppgaver
- Samarbeide med tekniske avdelinger for å forstå og dekke deres behov
- Gjennomføre innkjøp, inkludert forberede konkurranser og evaluere tilbud
- Effektuere og følge opp innkjøpsordre, og sikre at kjøp kanaliseres mot eksisterende rammeavtaler
- Samarbeide med anskaffelsesrådgivere og kategoriledere, og bygge kompetanse innen utvalgte kategorier
- Rapportere fremdrift og resultater i henhold til avtalte KPIer
- Bidra til etterlevelse, utvikling og effektivisering av våre prosesser
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen ingeniørfag, økonomi, logistikk, innkjøp eller tilsvarende
- Annen utdanningsbakgrunn, kombinert med relevant erfaring, vil også vurderes
- Erfaring fra og interesse for innkjøp av teknisk materiell og tjenester
- Kjennskap til produkter og tjenester relevante for vedlikehold og utbygging av strømnett
- Kjennskap til ERP (Enterprise Resource Planning) systemer og/eller konkurransegjennomføringsverktøy
- Erfaring fra intern kunde- og leverandøroppfølging
- Gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig i norsk og engelsk
- Erfaring og forståelse for prosessarbeid og kontinuerlig forbedring
Personlige egenskaper
- Kommersiell tankegang og teknisk forståelse
- Evne til å sette seg inn i nye oppgaver, samt skape gode relasjoner med interne kunder
- Ansvarsfull og strukturert, med evne til å håndtere flere prosesser samtidig
- Nøyaktig og opptatt av kvalitet i egne leveranser
- Gode samarbeidsevner
Vi tilbyr
Du blir del av et hyggelig arbeidsmiljø med kollegaer på flere lokasjoner i landet
- Muligheter til å jobbe med kritisk samfunnsoppgave og mot det grønne skiftet
- Utviklingsmuligheter og interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et sterkt fagmiljø
- Konkurransedyktig lønn
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Muligheten til å jobbe hjemmefra
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Firmahytter, trimrom og bedriftsidrettslag
Kontaktinformasjon
Rannheid Vaa, Seksjonsleder, Operativt innkjøp, +47 977 53 499
Arbeidssted
Nydalen allé 33
0484 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Statnett
Referansenr.: 4883435951
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.12.2024