I en verden der vi er stadig mer avhengig av stabil strømforsyning er Statnett en viktig aktør i samfunnsutviklingen. Vi skal sørge for en sikker drift og effektiv kraftforsyning ved å utvikle fremtidens nett, markeds- og driftsløsninger, og legge til rette for elektrifisering og ny grønn verdiskapning. Ønsker du å være med på dette viktige arbeidet?

Forretningsområdet Nett sin hovedoppgave er å gjennomføre Statnetts driftsoppgaver og utbyggingsprosjekter og inneha rollen som byggherre. Vi søker nå flere kollegaer til vårt dedikerte prosjekteringsledermiljø!

Som prosjekteringsleder får du ansvar for de tekniske løsningene i våre prosjekter og blir en sentral del av prosjektteamet sammen med prosjektleder og byggeleder. Rollen gir deg muligheten til å lede prosjektering fra start til slutt, med fokus på kvalitet, risikostyring og effektive leveranser. Du vil jobbe med prosjekter innen stasjon, ledning, kabel, bygg og anlegg, og samarbeide tett med interne og eksterne fagmiljøer.

Stillingene inngår i avdeling prosjektrådgivning og -gjennomføring i seksjon prosjektering- og byggeledelse. Fagmiljøet består til sammen av 33 ansatte med bred kompetanse og erfaring innenfor våre tekniske anlegg, og du vil få muligheten til å lede dyktige team som jobber med et bredt spekter av prosjekter.

Som prosjekteringsleder vil du være en viktig bidragsyter til gode løsningsvalg og reduserte prosjektkostnader gjennom effektiv koordinering internt og eksternt. Du vil også ha en viktig innflytelse på hvordan Statnett skal realisere prosjektene, og stillingen byr på en variert og spennende arbeidshverdag.

Statnett jobber aktivt med å digitalisere prosjektgjennomføringen, hvor bruk av informasjonsmodeller og BIM er et av fokusområdene som pågår i selskapet.

Stillingen kan ha arbeidssted i Oslo, Sandnes, Trondheim, Sunndalsøra eller Alta.

Synes du dette virker like spennende som vi synes det er? Les videre om ansvarsområder og arbeidsoppgaver!

Arbeidsoppgaver

Som prosjekteringsleder deltar du fra oppstart til ferdigstillelse av prosjektet. Du bidrar i løsningsvalg, detaljering av tekniske løsninger, utarbeidelse av forespørsler og kontraktsoppfølging i byggefasen. Rollen er også sentral i arbeid med idriftsettelse, sluttdokumentasjon og sluttoppgjør.
Du vil lede forberedelser til design reviews, prosjektgjennomganger, usikkerhetsanalyser og beslutningsporter, samt bidra til oppfølging av prosjekterings- og utførelseskontrakter. Som prosjekteringsleder bistår du prosjektleder med bemanning, endringshåndtering, estimater og prognoser, og bidrar til å utvikle effektive gjennomføringsstrategier

Andre sentrale arbeidsoppgaver vil være å:

Kvalifikasjoner


Det er en fordel med:

Personlige egenskaper

Vi ser etter en selvstendig og ansvarlig person med evne til å lede tverrfaglige faggrupper og samarbeide med høyt kompetente medarbeidere. Du har en strukturert og analytisk arbeidsform, håndterer parallelle oppgaver godt og evner å identifisere essensiell informasjon og oppgaver. Du er kostnadsbevisst, proaktiv og trygg på å igangsette og implementere endringer, samtidig som du utfordrer og bidrar til utvikling både internt og eksternt.

Vi tilbyr

Kontaktinformasjon

Sondre Urbye Kjelsrud, Rådgiver i Capus AS, +47 986 52 622, sondre.kjelsrud@capus.no
Lars Følstad, Rådgiver i Capus AS, +47 901 64 707, lars.folstad@capus.no
Terese Vildalen Gierløff Ræder, Rådgiver i Capus AS, +47 994 23 032, terese.raeder@capus.no

Arbeidssted

Nydalen allé 33
0484 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Statnett

Referansenr.: 4898408977
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.01.2025