Statnett har ansvar for å utvikle, bygge og drifte det norske kraftnettet – en bærebjelke i det grønne skiftet. Våre innkjøpsprosesser er avgjørende for å sikre en stabil og fremtidsrettet strømforsyning, og nå styrker vi laget med tre rådgivere til Operativt innkjøp.

Innkjøp og leverandørstyring er en konsernfunksjon i Statnett med ansvar for å legge rammer for og gjennomføre innkjøp til våre prosjekter, drift og administrative funksjoner. Funksjonen er en del av forretningsområdet Teknologi & Transformasjon, som ser innovasjon, teknologiutvikling og anskaffelser i sammenheng for å sikre effektive og fremtidsrettede løsninger.

Som rådgiver i vår seksjon blir du en sentral ressurs i anskaffelser av teknisk materiell og tjenester nødvendig både for å utvikle og drifte strømnettet. Du vil jobbe tett med tekniske fagmiljøer, bidra til effektive innkjøpsprosesser og sørge for at våre interne kunder får de beste løsningene – både kommersielt og teknologisk.

Hvorfor velge Statnett?

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver: 

Kvalifikasjoner

Du trives i en operativ rolle, har god kommersiell forståelse og evner å håndtere flere prosesser samtidig. Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og god på relasjonsbygging.

Du har:

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som kombinerer kommersiell forståelse med teknisk innsikt og trives med å finne løsninger i samarbeid med interne kunder. Du er strukturert og nøyaktig, med evnen til å håndtere flere prosesser samtidig uten å miste fokus på kvalitet. I tillegg har du gode samarbeidsevner og en proaktiv tilnærming til nye oppgaver.

Vi tilbyr

Kontaktinformasjon

Mads Lyngen, Seniorrådgiver, 48171861, mads.lyngen@capus.no
Rebecca Kolenic Vatnar

Arbeidssted

Nydalen allé 33
0484 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Statnett

Referansenr.: 4925021566
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.03.2025