I stillingen som politistasjonssjef for Alta vil du på vegne av enhetsleder lede polititjenesten i Alta, Kautokeino og Loppa kommune.

Politidistriktet har organisert seg i én geografisk driftsenhet (GDE Finnmark) med tjenesteenhetene Hammerfest politistasjonsdistrikt, Alta politistasjonsdistrikt, Porsanger politistasjonsdistrikt og Varanger politistasjonsdistrikt.

Stillingen rapporterer til driftsenhetsleder og vil delta i driftsenhetens ledergruppe.

Vi ser etter en resultatorientert leder som kan være en god rollemodell, som har evne til å motivere og ta vare på sine medarbeidere og som er nytenkende, nysgjerrig og mulighetsorientert. Vi ønsker en leder som er synlig og kommuniserer godt med innbyggerne og andre aktører i tjenesteenheten/distriktet.

Stillingen krever strategiske lederegenskaper og bred innsikt og forståelse for politiets mål og samfunnsrolle. Stillingen stiller store krav til endringsvilje og evne til å drive utvikling i egen enhet.

Som politistasjonssjef for Alta politistasjonsdistrikt så er det forventet at man samarbeider godt med de øvrige politistasjonsdistriktene og at utvikling i egen enhet støtter driftsenhetens felles måloppnåelse. 

Reisevirksomhet må påregnes.

Hos oss får du:

Er du nysgjerrig på Finnmark? Les mer her!

Endringer i organisasjonen kan påvirke stillingen. 
Ta kontakt med kontaktpersonen om du vil vite mer om dette. 

Arbeidsoppgaver

Øvrige oppgaver

Kvalifikasjoner

Må-krav

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Bør-krav

Personlige egenskaper

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her:  https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/

Vi tilbyr

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.   

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Kontaktinformasjon

Jørgen Holte, Enhetsleder, 40432320, jorgen.holte@politiet.no

Arbeidssted

Labyrinten 1
9510 Alta

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Finnmark politidistrikt

Referansenr.: 4945483180
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.05.2025